Som robots

març de 2020 Escola El Verger - ZER Ribera d'Ebre Nord
0 Comentaris
Temporització
Sense definir
Metodologia(s)
Aprenentatge basat en el joc
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Es tracta d'iniciar a l'alumnat en el món de la programació i la robòtica fent servir l'aplicació Lightbot a la pissarra digital per així anar fent partíceps a tota la classe de les pròpies descobertes i de les dels altres, també poden veure el progrés dels companys i ajudar-los, si convé a superar el nivell.

Objectius

  • Aprendre a treballar en equip, compartint idees, materials i espai amb altres companys i companyes.
  • Aprendre jugant, fomentar la pràctica de l’assaig-error i l’observació de la resta de participants, per tal de fomentar la variabilitat d’opcions.
  • Guanyar autoconfiança amb el fet d’anar assolint reptes mitjançant la creativitat i perdre la por a l’error.
  • Treballar habilitats comunicatives per expressar, explicar i transmetre el que s’està fent.
  • Desenvolupar la coordinació “ull-mà”, així com la motricitat gruixuda i fina, mentre s’interioritza la noció de l’espai.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. A la primera sessió es presenta l'aplicació i es comença a jugar, és la mestra qui va llegint les ordres que dona el robot i qui les va traduint i reexplicant als infants. Després es comença a jugar.
  2. A les següents sessions es van recordant els nivells ja superats i realitzant-ne de nous.

Observacions

Cal destacar que les sessions no han de ser molt llargues perquè s'acaben avorrint. A més, no és una aplicació fàcil per treballar a l'educació infantil però de mica en mica tots van aprenent.

0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari