SCRATCHLEM, expressió oral amb l' scratch junior a parvulari.

gener de 2018 Escola Princesa Sofía
0 Comentaris Experiència participant MLA 2019
Temporització
6-10 sessions
Metodologia(s)
Aprenentatge basat en el joc
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Treballem l'expressió oral amb l'app de l'Scratch junior. Comencem a P4 i continuem a P5. A P4 el que fem és que els alumnes es familiaritzin amb el format de l'app. En petit grup, comencem per conèixer els personatges i els escenaris que podem trobar. A partir d'aqui l'infant pot triar un personatge i un escenari i inventem un conte col·lectiu. La mestra ho recull per escrit i després el grup ho explica a la resta de companys. A P5 ja comencem a programar fent ús de les categories de blocs. Cada alumne, també en petit grup, anirà animant el seu projecte amb la categoria seleccionada. Durant el procés han d'anar verbalitzant les accions que fan. Un cop finalitzat, ho projectem i s'explica el conte resultant a la resta de companys. Le sessions de treball són en petit grup i després hi haurà petites exposicions del projecte amb el mateix grup i també a la resta de companys de l'aula. Amb l'Scratch junior cada nen i nena avança al seu ritme i es respecta la individualitat i fomenta la motivació i participació de tots i totes.

Objectius

  • Fer ús de la llengua oral per expressar i relatar fets, idees i sentiments.
  • Iniciar-se en el llenguatge de programació de manera lúdica.
  • Fomentar el treball cooperatiu.
  • Familiartzació amb l'ús de les noves tecnologies.
  • L´ús de vocabulari especialitzat.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. Presentem l'Scratch Junior i els seus personatges. En petit grup, presentem als alumnes la icona del gat de l’Scratch i els hi diem que treballarem amb aquesta app que es diu Scracth Junior. Entrem a l'aplicació i veiem la pantalla que surt. Ens hi fixarem, aquesta primera vegada, en la icona dels personatges. L'obrirem anirem parlant dels diferents tipus de personatges que hi ha i finalment farem que cada alumne triï un amb el seu iPad. A continuació, començarem la invenció d'una història compartida. Treballarem les tres parts d'una narració: inici, nus i desenllaç. Iniciarem amb la frase "Vet aquí una vegada...." i cada alumne anirà fent la seva aportació a partir del personatge triat i així anirem construint el nus. Finalitzarem la narració amb "I conte comptat, el conte de l’Scracth s'ha acabat". Un cop finalitzat, el grup d’alumnes explicaran a la resta de companys el seu conte resultant.
  2. Descobrim els escenaris. Entrarem a l’icona del gat de l’Scracth. Anirem al projecte ja iniciat la sessió anterior i aquesta vegada ens centrarem a la icona dels escenaris. Els anirem mirant i parlant d’ells i quan els alumnes ja se’ls han mirat triaran un que s’adapti al seu personatge. A partir d’aquí, els infants hauran de completar la història amb més detalls referents al lloc. Un cop finalitzat, el grup d’alumnes explicaran a la resta de companys el seu conte resultant.
  3. Comencem a programar. Fem sevir les 4 primeres categories de blocs. En un primer moment, estudiem el bloc groc d’inicis. Arrosseguem la bandereta d’inici a la zona de programació. Parlarem també del bloc blau. Aquest inclou els comandaments de moviment: endavant,endarrere,pujar, baixar, girar, saltar. Quan arrosseguem una de les ordres farem adonar als alumnes del número petit que surt i si pitgem a sobre veurem que ens apareix una calculadora que ens permet canviar aquest. Cada nova ordre l’anirem visualitzant a la icona “mode de presentació”. En finalitzar la sessió cada alumne presentarà al petit grup el seu projecte.
  4. Descobrim més categories de blocs. Continuarem programant amb els comandaments de color lila. Investigarem les diferents accions que es poden produir sobre el personatge. En finalitzar la sessió cada alumne presentarà al petit grup el seu projecte.
  5. Posem sons. L’últim comandament que es treballarà serà el de sons. En finalitzar la sessió cada alumne presentarà al petit grup el seu projecte. La resta de blocs es treballaran a cicle inicial.
  6. Creació del projecte. Quan els alumnes ja estan familiartzats amb l'app i les categories de blocs crearan un Projecte fent ús dels coneixements adquirits. Es demanarà que tingui coherència i segueixi un fil conductor.

Autor

Rosario Gonzàlez Arenas

Rosario Gonzàlez Arenas

Escola Princesa Sofía

Tecnologies Emprades

Android,iOS,Scratch JR

Paraules Clau

scratch JR
Expressió oral

Observacions

No disponible...

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari