Play with fractals

febrer de 2020 Institut Santa Eulàlia
0 Comentaris Experiència participant MLA 2020
Temporització
6-10 sessions
Metodologia(s)
Classe inversa
Aprenentatge per projectes
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

El Fractal està molt present a la natura. Patrons matemàtics i formes logarítmiques redundants que inspiren treballs en multitud de disciplines artístiques. En aquest projecte basat en la metodologia flipped classroom i ABP, volem conèixer la naturalesa dels fractals i realitzar el disseny en Photoshop i d'altres apps de generació d'imatges sintètiques-fractals inspirant-nos en un o diversos models. Li donarem una projecció i utilitat pública al material fent el disseny d’una aplicació de producció musical/visual i d'entreteniment en Scratch amb les imatges fractals en la qual es barreja imatge i música.

Objectius

  • Reforçar la competència matemàtica d'E.S.O a partir del treball amb fractals.
  • Disseny d'app amb Scratch amb certa interactivitat.
  • Explorar la dimensió artística dels fractals per espectacles en viu i visuals.
  • Treballar el pensament computacional a les aules.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. Test d'avaluació inicial KAHOOT. Què sabem dels fractals?
  2. Curació de continguts. Recerca en pinterest sobre fractals.
  3. Classe invertida. Vídeo-tutorial Photoshop sobre fer fractals que han de visionar a casa.
  4. Edició d'imatges fractals-sintètiques amb Photoshop i fractalexplorer o fractalmachine (activitat curricular).
  5. Realització de l'exposició virtual amb virtualgallery.com: plans, distribució de les obres, música de fons, fullet de l'exposició.
  6. Realització de l'app amb SCRATCH amb certa interactivitat de l'usuari, on es barregin música i les imatges fractals creades.
  7. Test d'avaluació final KAHOOT i taller de co-avaluació entre iguals.

Autor

Abel Castilla Prats

Abel Castilla Prats

Institut Santa Eulàlia

Tecnologies Emprades

Scratch

Paraules Clau

vdj
fractals
Scratch

Observacions

L'alumnat de cicles formatius mitjà comencen una nova etapa on es formen per una professió, en aquest cas, tècnic auxiliar d'imatge i so i/o videodisjoquei. Els aspectes fonamentals de professió necessiten d'uns coneixements bàsics que s'han de consolidar i moltes vegades no és així, com la competència matemàtica. Per altra banda, el treball amb l'entorn més immediat i amb la natura fomenten la connexió de l'alumnat amb l'activitat proposada i, encara més, si es reflecteix en un producte final (en la classe invertida li diem "artefacte") amb una utilitat pública (app scratch). Per últim, el treball en equip també està present en el projecte a partir de la recerca d'informació en grups o la cooperació constant en cadascuna de les fases.

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari