ESCAPE CLASSROOM

desembre de 2017 Escola Riu Segre
0 Comentaris Experiència participant MLA 2018
Matèria
Llengua anglesa
Temporització
6-10 sessions
Metodologia(s)
Aprenentatge basat en el joc
Resolució d'exercicis i problemes
Aprenentatge cooperatiu
1 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Un escape classroom és un joc grupal, en el qual, després de quedar amb el teu equip tancat en una classe, disposes d'un temps determinat per trobar les pistes, per tal d'escapar d'aquesta. En el cas d'aquesta experiència, es van crear quatre grups per classe i cada grup havia de trobar i superar les diferents pistes i proves, desxifrar enigmes i jocs d'enginy per poder trobar la clau, aconseguir guanyar el joc i escapar de la classe. Tot això en només 45 minuts. Els autors d'aquesta activitat són els alumnes de 6è. Volien crear una història i un ambient per al joc. Van decidir que la classe es convertiria en un cementiri. També van crear dos personatges que serien els encarregats d'explicar-los perquè estaven tancats a la classe i què havien de fer per sortir-ne. Ho varen gravar en vídeo i ho van utilitzar com a inici del joc. Així, els jugadors un cop tancats a l'aula, visionaven el vídeo i començava el joc.

Objectius

  • Fomentar el treball cooperatiu amb un fi comú.
  • Crear espais de debat i presa de decisions des del respecte utilitzant un llenguatge adequat a la situació.
  • Treballar l'autonomia i iniciativa personal.
  • Aprendre a partir del joc (gamificació).
  • Ús de la llengua anglesa per dur a terme l'activitat

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. Comencem amb el plantejament de l'experiència. A la classe de 6è introduïm la possibilitat de realitzar aquesta activitat per a ser realitzada per un altre curs, els alumnes de 5è. Alguns alumnes ja saben el que és un Escape Room, d'altres no. Ho expliquem i totes i tots s’engresquen en tirar endavant aquesta activitat. Cap d’ells hi ha jugat mai.
  2. Fem una pluja d'idees per donar-li una història al nostre Escape Classroom. Cal decidir el personatge malèfic que tanca als alumnes a la classe, el seu nom, ambientar l'aula... Finalment es decideix decorar la classe com si fos un cementiri. Hi haurà dos personatges que enviaran un missatge de vídeo als jugadors amb les instruccions del joc. En acabar el vídeo començarà el compte enrere de 45 minuts.
  3. A partir d'aquí, comencem a pensar quines proves hauran de realitzar els jugadors per poder aconseguir escapar de la classe, tenint en compte que les proves han de ser superades utilitzant diferents apps. Tot i que hi ha moltes propostes de proves a superar, decidim fixar el nombre de proves en 6. També cal marcar un límit de temps per poder escapar, en el nostre cas són 45 minuts.
  4. Les apps que utilitzarem per crear les proves són les següents: PowerDirector Video Editor App: ens serveix per gravar i editar el vídeo dels personatges malèfics. Cut My Puzzle: la primera prova a realitzar és un trencaclosques. Concretament és la imatge d’una finestra i una llanterna que fa llum ultra violeta. Això ajudarà als alumnes a saber en què consisteix i on han de fer la següent prova. La segona prova tracta d’esbrinar què fer amb la finestra i la llanterna. Els alumnes han d’esbrinar quina paraula oculta hi ha. La paraula és LONDON, però està escrita de forma desordenada, per tant, hauran de posar les lletres en ordre. Un cop ho esbrinen, s’han d’apropar al mapa del Regne Unit penjat a la paret i veuran que a Londres hi ha un paper amb una paraula, el nom de la següent App: Socrative Student. Amb la tablet hauran de realitzar la següent prova, un qüestionari sobre Londres. Si ho encerten obtindran un codi de 4 xifres. Amb aquest codi hauran d’obrir un cadenat. Quan ho aconsegueixen obtindran una caixa, on dins hi haurà un codi QR i el nom d’una altra App: QR Code Reader. Un cop desxifrat el codi QR els hi apareixerà una sopa de lletres en la qual només hi ha una paraula, DICTIONARY. Els alumnes hauran de deduir que alguna cosa hi ha a l’estanteria on guardem els diccionaris. Allí trobaran una clau que obra una altra caixa. Quan la trobin i aconsegueixin obrir, veuran un paper amb el nom de la següent App: Soundcloud. Hauran d’escoltar el missatge que els deixa el personatge malèfic que els ha tancat a l’aula. Es tracta de la descripció d’un objecte, que hauran de trobar. Un cop troben l’objecte, a dins, hi haurà un altre instrument que serveix per veure hologrames. L’utilitzaran amb l’App VLC per veure de què és. Serà un tub de pega, on dins hi haurà amagada la clau per sortir de la classe i així poder escapar. La pega estarà amagada en un baül, on hi haurà molts tubs de pega. Hauran de trobar quin és el que realment amaga la clau.
  5. Un cop tenim el joc i les proves pensades i acabades, decorem l'aula
  6. Gravem el vídeo d'inici del joc i la descripció de l'objecte que fan els personatges malèfics.
  7. Expliquem el joc als alumnes de 5è i, en grups, venen a l'aula a jugar.

Observacions

No disponible...


1 | Et sembla útil l'experiència?
0

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari