Ús dels dispositius mòbils a l'aula: Codis QRs, RA, RV (per l'aprenentatge i l'educació)

febrer de 2018 Escola Montessori
0 Comentaris Experiència participant MLA 2018
Temporització
10< sessions
Metodologia(s)
Aprenentatge cooperatiu
Aprenentatge per projectes
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Ús dels dispositius mòbils per ajudar a adquirir millor els conceptes treballats i per a transmetre’ls a les famílies i a la comunitat educativa en general. L'experiència es duu a terme a 2n de primària. A la presentació detallada la temporització i la metodologia a seguir, així com els recursos utilitzats.

Objectius

  • Ús noves tecnologies i dels dispositius mòbils per millorar la motivació i la inclusió de l'alumnat. Potenciar les capacitats i habilitats dels alumnes.
  • Adquirir un bon ús i responsable dels dispositius mòbils i donar a conèixer diferents possibilitats que ens poden oferir els dispositius mòbils i el treball amb diferents aplicacions.
  • Aprendre per mitjà del "learning by doing".
  • Potenciar el treball en equip i la participació activa de l’alumnat.
  • Fer arribar a les famílies el que s'ha après i treballat en un projecte, fent-les partícips i ensenyant alhora el funcionament de les apps emprades i un bon ús dels dispositius mòbils.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. Fem servir el Kahoot! per saber, en general, els coneixements previs que tenen els alumnes sobre el projecte que s’està treballant.
  2. Aprenem a generar codis QRs i els farem servir per enllaçar diferents activitats que s'han fet a l'aula. Aquests QRs es posaran en un mural fet pels alumnes i també es faran arribar en un document a les famílies junt amb l'explicació del projecte i de l'ús de l'app recomanada per llegir-los.
  3. Creació del nostre vídeo de Stop-motion relacionat amb el nostre projecte: Els Mussols
  4. Edició de diferents vídeos amb les tauletes i les aplicacions Magistro i Quik Vídeo amb les fotos que es van fer mentre feien determinades activitats sobre el projecte. Després, aquests vídeos es veuran en realitat augmentada sobre diferents imatges. Aquestes imatges també seran part del recull del projecte que es lliurarà a les famílies.
  5. Creació dels QRs que enllacen als vídeos editats pels alumnes.
  6. Classifiquem diferents tipus d’aus rapinyaires nocturnes i diürnes i diferents tipus de mussols. Després ho comprovem amb una activitat de Realitat Augmentada i l'app HP Reveal.
  7. Preparem preguntes i respostes amb l’app Slides de Google i aprenem a crear aures amb Aurasma.
  8. Muntem un mural per explicar i donar a conèixer als altres alumnes de l’escola. Presentem el nostre mural als altres alumnes de l’escola. Aquest mural cal veure’l amb dispositius mòbils, l’app HP Reveal i I-nigma.
  9. Activitat de realitat augmentada per veure d’aprop el vol de l’àliga i del mussol. Aprofitem per observar quins animals són depredadors de les aus rapinyaires i quins poden formar part de la seva dieta. App utilitzada: AR-Animals (Android i iOs)
  10. Altres activitats: Control d’assistència accedint a un formulari per mitjà d’un codi QR Realitat Virtual sobre el Sistema Solar

Observacions

No disponible...

Referències


0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari