Realitat Virtual des de la Secundària

maig de 2015 Institut Vilatzara
0 Comentaris
Temporització
Sense definir
Metodologia(s)
Aprenentatge per projectes
Aprenentatge cooperatiu
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Relació d'intervencions fetes per alumnes amb l'ajut de la tecnologia de la Realitat Virtual. Tallers, Rutes. Fotos esfèriques. Vídeos 360º. Intervencions. Totes les informacions estan recollides a www.sacosta.org/rv Utilització de la tecnologia de la Realitat Virtual dins del centre com una nova eina d'aprenentatge i de creació. Formació i ús a ESO i BTX. Formació dels alumnes en aquesta tecnologia, tallers realitzats per alumnes i per alumnes/professors, creació de rutes virtuals, intervencions en museus (CCCB, MNAC i per la Junta d'Extremadura), realització de fotos esfèriques i vídeos 360 graus. Portar la RV més enllà del seu ús de distracció o de joc. Treballs en realització: pràctiques immersives virtuals per gent gran, nens ingressats a hospitals, per pares/mares, etc.

Objectius

  • Coneixement d'una nova metodologia i el seu ús en situacions molt immersives que poden ajudar en el món educatiu
  • Diferenciar i conèixer la diferència envers la realitat augmentada, la mixta i la virtual
  • Crear a partir dels recursos que tenim: cardboards i càmera esfèrica.
  • Creació i difusió del projecte. Creació de diferents webs, presentacions, recull de fotografies, facebooks, etc
  • Realitzar tallers de formació per alumnes i per mestres amb recursos de baix cost

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. Relació d'intervencions fetes per alumnes amb l'ajut de la tecnologia de la Realitat Virtual. Tallers, Rutes. Fotos esfèriques. Vídeos 360º. Intervencions. Totes les informacions estan recollides a www.sacosta.org/rv Utilització de la tecnologia de la Realitat Virtual dins del centre com una nova eina d'aprenentatge i de creació. Formació i ús a ESO i BTX. Formació dels alumnes en aquesta tecnologia, tallers realitzats per alumnes i per alumnes/professors, creació de rutes virtuals, intervencions en museus (CCCB, MNAC i per la Junta d'Extremadura), realització de fotos esfèriques i vídeos 360 graus. Portar la RV més enllà del seu ús de distracció o de joc. Treballs en realització: pràctiques immersives virtuals per gent gran, nens ingressats a hospitals, per pares/mares, etc.
  2. Formació dels alumnes en RV. Taller d'Alícia Cañelles a la seu de la UOC. Visites a Isidro Navarro a ENTI. Participació a diferents trobades de RV (meet ups). Creació d'espais on tenir aquesta documentació. Fotografies, vídeos, espais web, pàgines de Facebook de les diferents experiències que es portaran a terme.
  3. Confecció de cardboards (dispositiu per poder gaudir de la RV). Distingir i diferenciar els tipus i models de cardboards i de dispositius de RV. Fotos, vídeos dels tipus de cardboards i de la metodologia de confecció.
  4. Selecció d'apps (relacionades amb la RV) i de vídeos 360 graus. Conèixer els diferents tipus de mòbils i les seves característiques. Conèixer les opcions del giroscopi i acceleròmetre. Conèixer apps i les seves possibilitats.
  5. Aprendre l'ús de la càmera i de les seves opcions. Software complementari. Calendari d'ús de la càmera. Mides de seguretat i de compromís de bon ús per tothom qui vulguin utilitzar-la. La càmera com una eina de creació de material digital. Paral·lelament s'ha construït unes peces amb impressora 3D per poder tenir diferents monopods per aquesta càmera en concret.
  6. Realització de tallers per alumnes estrangers i d'intercanvi. Realització de tallers per a professors/es. Realització de tallers per alumnes d'altres centres. Presentació. Cardboards. Apps. Fotos esfèriques. Vídeos 360. Difusió. Avaluació de l'experiència
  7. Cerca d'aplicacions per crear tours/rutes. Cerca de webs de gestió de continguts per la creació de tours/rutes. Elecció de les apps i del gestor de continguts que millor s'adapta a les nostres necessitats. Material sempre creat pels alumnes del Centre. Exceptuant els àudios: àudios gravats a la ràdio municipal i/o aconseguits del mateix museu (MNAC).
  8. Selecció de documents. Selecció de materials: àudios, textos, imatges, etc. per poder incorporar a les rutes. Treball per esquemes amb l'ajut de graelles. Donat que els arxius de text, àudio, imatges i vídeos poden emprar-se en diferents plataformes i gestors de continguts és aconsellable tenir-ho tot molt ben estructurat i documentat. Optimitzar els recursos. Mida i format dels arxius.
  9. Intervencions en museus. Realització de projectes i la seva difusió. Creació de tres intervencions a base de RV a: CCCB Centre de Cultura Contemporània de Barcelona a l'Exposició «La Màquina de pensar. Ramon Llull» MNAC. Secció d'Art Romànic. Aquesta intervenció consensuada amb el Departament de Projectes Digitals. Contributa: Jaciment d'una ciutat romana a Medina de las Torres Badajoz. Amb el suport de la Junta de Andalucia, Departament de Patrimoni.
  10. Projectes en marxa: realitat virtual a un geriàtric, rutes virtuals al municipi i al nostre centre; projecte d'intervenció en algun hospital amb nens ingressats de llarga durada, etc. Aquests projectes veuran la llum a finals de curs, feines fetes per alumnes de 4t d'ESO dins de la matèria Projectes de Recerca. Totes les feines fetes: webs, pàgines de Facebook, presentacions, rutes, fotos, vídeos, etc. estan documentades i a disposició de qui les necessiti o estigui interessat a la web de referència: www.sacosta.org/rv

Autor

Jesus Arbues Garcia del Moral

Jesus Arbues Garcia del Moral

Institut Vilatzara

Tecnologies Emprades

Android,iOS,Google Cardboard

Paraules Clau

RealitatVirtual
Cardboards
BaixCost
AprenentatgeImmersiu
FotosEsfèriques
Video360º

Observacions

Donat que el projecte que presentem ens agafa nivells diferents amb implicacions diverses, resulta molt difícil concretar-ho en aquest esquema. La realització de tallers, la formació de l'alumnat, les intervencions, la difusió del projecte, la presencia a fires, etc. ens anima a presentar-ho com una bona pràctica de centre amb l'ús dels dispositius mòbils com a base.

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari