GamificAPP. Creació d'apps a través del joc.

octubre de 2018 Escola Carrilet
0 Comentaris Experiència participant MLA 2019
Temporització
6-10 sessions
Metodologia(s)
Aprenentatge basat en el joc
Resolució d'exercicis i problemes
Aprenentatge cooperatiu
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Gamificació per aprendre a programar apps amb Appinventor ambientada a partir del món i la novel·la "Jo Robot" d'Isaac Asimov. Any 2035 els humans estan perdent el control sobre els robots i aquests ja no compleixen les 3 lleis de la robòtica. Un petit grup d'humans rep l'encàrrec de recuperar-les per així poder salvar la humanitat. Ho aconseguiran? Aquesta gamificació s'ha dut a terme amb l'alumant de 6è de l''Escola Carrilet de Palafrugell. (nota: el primer enllaç de les fonts d'informació és el de la web del joc)

Objectius

  • Ser capaços de crear petites apps a paritr dels coneixements de programació adquirits.
  • Posar-se a l'altre costat de la pantalla. D'usuari a creador d'apps.
  • Reflexionar sobre el potencial de la tecnologia mòbil i la robòtica. Controvèrsies sociocientífiques.
  • Entendre's amb els companys per resoldre petits reptes.
  • Entendre les possibilitats de connexió entre el mòbil i altres objectes.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. COMENCEM: presentació del joc i context JO ROBOT i les lleis de la robòtica (vídeo), xerrada/debat sobre el perquè la humanitat i les màquines han pogut arribar a aquest punt? Expliquem les normes del joc (com es puntua, aconseguir punts extres, aconseguir insígnies, aconseguir privilegis), fem les parelles.
  2. Missió-1: fer-te passar per un robot --> 1000 punts d'experiència. La Intel·ligència Artificial ha avançat tant que calen dos cervells humans per simular un cervell positrònic. El repte és escollir un avatar de nivell 1 per fer-vos passar per un robot. Revisió del rànquing i puntuacions.
  3. Missió-2: Escoltar el missatge secret d'Isaac Asimov --> 2.000 P.E Isaac Asimov el creador de les Lleis de la Robòtica ha deixat un missatge secret. L'objectiu d'aquesta missió és crear una App per poder escoltar el seu missatge. Revisió del rànquing i puntuacions.
  4. Missió-3: Hola Robot. Presa de contacte amb els robots 2.000 P.E. L'Asimov ens ha deixat un altre missatge secret. Per poder llegir el missatge heu de crear una app que us permetrà llegir-lo per la pantalla de la tablet. Revisió del rànquing i puntuacions.
  5. Missió-4: Resistim. 3.000 P.E. Si ens ataquen ens hem de defensar S'ha detectat que els robots estan duent a terme una sèrie d'atacs als humans. La vostra missió serà protegir la humanitat d'aquests atacs. Us tocarà crear una app on concentrareu els atacs dels robots i podreu defensar la humanitat sacsejant la tauleta per tal de poder dissipar l'energia dels atacs. Revisió del rànquing i puntuacions.
  6. Missió-5:: Comuniquem. 4.000 P.E. Ens han interceptat els missatges. Hem de comunicar-nos amb dibuixos. Per evitar que els robots interceptin els nostres missatges escrits haureu de crear una app que us permeti comunicar-vos mitjançant dibuixos. Revisió del rànquing i puntuacions.
  7. Missió-6: Controlem via Bluetooth. 10.000 P.E. Ara ja estem preparats per poder controlar robots que no posseeixen IA (Intel·ligència Artificial). Hem trobat el sistema: Connexions Bluetooth. Aquesta connexió ens permetrà enviar ordres a altres robots fent servir una connexió sense fils. Haureu de crear una app que us permeti comunicar-vos per Bluetooth amb els robots. Revisió del rànquing i puntuacions.
  8. FINAL: entre tots arribem a salvar la humanitat. És moment de reflexionar i veure que s'ha fet bé i malament per no repetir errors. Revisió del rànquing i puntuacions.
  9. EXTRA: Ara que ja controlem els robots amb les nostres apps es proposa fer un partit de ROBOTGOL. Per fer-ho els alumnes han de dissenyar i imprimir en 3D la peça (pinça) davantera d'acord a les mides del robot i de la pilota.

Autors

David Llamas Pleguezuelos

David Llamas Pleguezuelos

Institut Baix Empordà
Domènec Rusca Mestre

Domènec Rusca Mestre

Escola Carrilet

Tecnologies Emprades

Android,Chrome,AppInventor,TinkerCAD,Picaxe

Paraules Clau

gamificació
apps
robòtica
treball en equip
eva
impressió en 3d
programació
equitat

Observacions

Comentar que per a fer el seguiment de la gamificació a l'aula els mestres ens hem creat una APP específica amb la que podem actualitzar els rànquings, insígnies... ens qualsevol moment.

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari