El poder de la gamificació: Pokémon Go Class!

setembre de 2018 Mare de Déu de la Salut
0 Comentaris
Temporització
6-10 sessions
Metodologia(s)
Aprenentatge cooperatiu
Aprenentatge basat en el joc
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Es tracta d'una proposta que té la finalitat de donar una perspectiva diferent als joves sobre els jocs dins del marc educatiu, oferir-los una gran motivació per l'aprenentatge i crear un espai per al desenvolupament de les competències digitals alhora que realment es diverteixin a l'aula. Oferir-los una divertida experiència educativa i lúdica és la prioritat d'aquest projecte, a més de crear un material que pugui servir de suport a l'aula per a la comunitat educativa, és a dir, pugui ser utilitzat per altres professors per a les seves escoles. Aquest seria un primer punt d'actuació que s'iniciaria en l'entorn més immediat, és a dir, el centre educatiu on l'autor d'aquest projecte treballa com a professor d'Informàtica amb l'objectiu que es tingui una repercussió a poc a poc en la societat i en el món educatiu. Addicionalment, aquest ambiciós projecte s'ha implementat amb els alumnes de 5è de Primària de manera cooperativa, després de comprovar que els estudiants que treballen en grup milloren gradualment les seves relacions interpersonals, a més sense oblidar que normalment els jocs tenen un alt component social. Pàgina del projecte: https://knucles1989.wixsite.com/pokemongoclass

Objectius

  • Fomentar el treball en equip mitjançant una proposta gamificada.
  • Fer la implementació del projecte en el centre per a posteriorment realitzar el seguiment del funcionament i poder-lo portar a altres nivells educatius.
  • Compartir el projecte amb la comunitat digital perquè pugui ser d'utilitat i de referència per a altres docents i centres educatius.
  • Desenvolupar les competències marcades en el propi currículum de Primària, especialment la competència digital en les classes d'Informàtica amb els estudiants de cinquè de primària.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. En la proposta es contemplen les 8 primeres sessions, tot i que aquest projecte està pensat per fer-ho al llarg de tot el curs escolar. Els objectius de l'aventura són d'una banda, capturar totes les criatures i d'altra, obtenir totes les medalles dels reptes per entrar a la lliga Pokémon. Inici de l'aventura: Poble Paleta. Explicació del projecte als alumnes (funcionament, objectius i regles). Formació d'equips. En el punt de partida dels nostres entrenadors es troben al laboratori del professor Oak en el qual han de triar una de tres possibles criatures principals.
  2. Carta Pokémon: L'equip haurà d'escriure una carta al professor explicant-li com ha anat l'estiu. Per a aconseguir complir amb èxit la missió han d'utilitzar l'eina per a treballar en xarxa anomenada Meetingwords per treballar tot l'equip.
  3. Bosc Verd: Concurs de Caça de bitxos. Per tots els espais de l'escola hi ha repartits codis QR que amaguen un Pokémon cadascun. Troba'ls amb l'ajuda de la Tablet i treballa en equip.
  4. Ciutat Platejada: Realització d'una exposició oral sobre un tema concret amb l'ajuda d'un suport digital.
  5. Ruta 3: Dona-li un cop de mà a l'ajudant del professor Oak Confecció d'un mapa conceptual en un entorn digital (bubbl.us).
  6. Ciutat Celeste: Els participants han de contestar a unes preguntes en un formulari de Google Drive que fan referència a continguts de Medi natural.
  7. Guarderia Pokémon: Els equips reben un ou misteriós. Per aconseguir que s'obri han de recórrer llargues distàncies, així que han de moure's per tota l'escola per tal de realitzar el màxim nombre de quilòmetres amb la Tablet (app Runtastic). Depèn de la distància que hagin realitzat obtindran un Pokémon diferent. S'ha de treballar en grup.
  8. Casa de Bill: El nostre amic Bill s'ha convertit en un Pokémon accidentalment. Ajuda a retornar-li la forma humana amb l'eina Scratch.

Autor

Jose Miguel Almansa

Jose Miguel Almansa

Mare de Déu de la Salut

Tecnologies Emprades

Chrome,Gamificació

Paraules Clau

tic
gamificació
pokemon
competències
almimax
Interdisciplinarietat
games
gamificacio
gamificación
pokemongoclass
pokemon

Observacions

Aquesta proposta està inspirada en els jocs de Pokémon Go Class i Trading Card. S'inclou les criatures de la primera generació, les primeres 151 bestioles.

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari