Creem una empresa d' I+D - Technological Queens & Kings

octubre de 2018 Escola Santiago Rusiñol
0 Comentaris Experiència participant MLA 2019
Temporització
Sense definir
Metodologia(s)
Aprenentatge per projectes
Aprenentatge cooperatiu
Classe inversa
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Hem creat una empresa de I+D amb els alumnes de 6è de primària. L'empresa està dividida en 4 departaments i cadascun d'aquests desenvolupa projectes diferents de robòtica, creació de videojocs, aplicacions mòbil i disseny web. Tots els projectes estan recollits en el web de l'empresa.

Objectius

  • Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
  • Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.
  • Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
  • Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.
  • Aprendre a aprendre.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. El projecte s'inicia a partir d'una paraula clau "Silicon Valley". Els alumnes van buscar informació i troben que és un lloc on s'ubiquen la majoria de grans empreses dedicades a les noves tecnologies. D'aquí sorgeix la idea de crear la nostra pròpia empresa d'I+D.
  2. Cadascú escull un nom i dibuixa un logo. Per votació s'escull un logo i el nom de la nostra empresa "Technological Queens & Kings"
  3. Entre tots, decidim que, durant el 1r trimestre (2 sessions a la setmana d'octubre a desembre), ens dedicarem a construir maquetes de robots coneguts. Després d'una votació escollim recrear el BB8, l'R2D2, el Mazinger Z, el Wall-E i un Transformer, tots amb material reciclat i, alguns, a tamany real.
  4. Quan s'acaben tots, s'exposen al passadís de l'escola per que tothom gaudeixi de la nostra feina.
  5. Un cop acabat aquest projecte, iniciem un altre. Dividim la classe en 4 departaments per interessos (robòtica, creació de videojocs, aplicacions mòbils i disseny web). Cadascun d'aquests es dedica a aprendre a utilitzar diferents eines per generar contingut. Els grups, o departaments, són de 6 alumnes, i ens dediquem a la realització del projecte en classes desdoblades, 2 sessions a la setmana, durant els mesos de gener i principis de febrer.
  6. El departament de robòtica aprèn a fer servir el kit Makey Makey per crear un joystick adaptat pels alumnes de cicle infantil, inicial. El departament d'aplicacions mòbils, genera codis QR per fer les acreditacions de tots els alumnes. A més a més, comença a fer servir apps com el Quizizz, per crear qüestionaris online. El departament de videojocs crea una història interactiva amb l'Scratch. Afegeix un joc per jugar-hi amn el joystick creat des del departament de ròbotica. El departament de disseny web recull totes les activitats en un web, creat amb el Google Sites. Es dediquen a crear tot el contingut, afegint text, fotos, enllaços..
  7. La última activitat serà mostrar tota la feina als companys de l'escola, sobretot als més menuts. Repartits en grups, aniran classe per classe ensenyant el nostre web i el joc creat amb Scratch.

Autor

Marc Gudel

Marc Gudel

Escola Santiago Rusiñol

Paraules Clau

robòtica
videojocs
disseny
web
apps
google sites
Google Suite

Observacions

El projecte del departament de videojocs, la història interactiva de la Llegenda de Sant Jordi, s'ha dividit en 3 grups de treball. 2 alumnes han triat la història, i han gravat el so. 2 alumnes han triat els personatges i els fons, i 2 més han programat les accions dels personatges i, han creat el laberint. Aquesta és la tasca més feixuga de totes, ja que els alumnes partien de zero, i és la primera vegada que entren en contacte amb la programació amb Scratch.

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari