Edu_Hack

Propostes educatives

Proposta creada per participants de l'equip numero 2 durant la sessió Edu_Hack 2016

Cartes augmentades


0 Comentaris
Àrees / Matèries
Diverses matèries
Nivell(s) educatiu(s)
Tots
Metodologia(s)
Treball per projectes
Gamificació
Aprendre fent

Descripció general

L'alumnat crearà un joc de cartes amb imatges que seran marcadors de Realitat Augmentada. La RA activarà una pista. Les cartes es podran relacionar per parelles (memo), famílies, dòmino...

Objectius d'aprenentatge

  • Aprendre continguts d'àrees concretes.
  • Consolidar coneixements.
  • Treballar en equip.
  • Utilitzar noves tecnologies.
  • Ser protagonistes del seu propi aprenentatge.

Seqüenciació

  1. Escollir continguts.
  2. Repartir continguts per grups.
  3. Recerca d'informació.
  4. Presentació a la resta de la classe dels continguts apresos per cada grup.
  5. Creació d'un Kahoot per part de cada grup per avaluar què han entès els companys/es.
  6. Tria i creació de cartes de cada grup.
  7. Generació de continguts de Realitat Augmentada.
  8. Vincular els continguts a la carta marcador.
  9. Jugar amb les cartes.
  10. Avaluació: rúbrica, kahoot final, recollir valoracions alumnat.

Innovació

Cartes vives que donen informació (pistes amb RA), continguts teòrics gamificats. Utilització de diverses aplicacions de Realitat Augmentada, gestió de continguts i dispositius mòbils

Avaluació

Rúbrica amb diversos items: Selecció correcta de continguts Treball en grup Bona recerca d'informació Qualitat i claredat en la presentació Resultats del kahoot Disseny i creació de cartes Qualitat dels continguts i productes de RA Respecte de les regles del joc i actitud

Gestió de l'alula

Treball en grups Professor/a dinamitzador/a de grup

Participants

Jesus Arbues Garcia del Moral

Jesus Arbues Garcia del Moral

Institut Vilatzara
Marc Escolà

Marc Escolà

FUN LAB
Francesc Nadal Rius

Francesc Nadal Rius

Institut Illa de Rodes
Anna Rodón

Anna Rodón

Institut Euclides

Competències

En funció de l'àrea treballarà més una o altra:
Digital
Aprendre a aprendre
Interacció amb l'entorn

Tecnologia & Recursos

Eines que permetin escanejar imatges (les cartes) per exemple CamScanner
Aurasma per afegir continguts de RA (imatges, vídeos, arxius 3D...) a les cartes del joc

Observacions / extres

Creació d'un repositori de cartes i per poder compartir possibilitats de suggeriments d'apps i recursos: trading cards, augment... Tenir en compte l'accessibilitat dels continguts: versió de lectura fàcil...

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari