Aprenem amb App Inventor 2

febrer de 2017 Bergantí
0 Comentaris
Temporització
6-10 sessions
Metodologia(s)
Aprenentatge cooperatiu
Aprenentatge cooperatiu
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Es tracta d'una unitat didàctica que permet iniciar als alumnes de 3er i 4at d'ESO en el món del disseny i desenvolupament d'aplicacions mòbils.

Objectius

  • Apropar als alumnes a la programació bàsica.
  • Enriquir l'interès dels alumnes per a fer ús d'aplicacions mòbils educatives.
  • Desenvolupar i dissenyar una aplicació per a dispositius mòbils.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. - Introducció i presentació de la unitat (1 hora). Es presenta el temari a realitzar i se'ls hi fa definir als alumnes una aplicació seguint unes preguntes.
  2. - Primer contacte amb App Inventor 2 (1 hora). S'explica com instal·lar el MIT AI2 Companion al dispositiu mòbil, les parts de la plataforma App Inventor i el seu funcionament, i es realitza la primera App.
  3. - Comencem a programar (1 hora). Es realitza una activitat tutoritzada per a introduir imatges i audio.
  4. - Creació de formularis (1 hora). Es realitza una activitat tutoritzada per a crear un formulari i se'ls hi fa desenvolupar un formulari propi als alumnes diferent al tutoritzat.
  5. - Ús de les variables (1 hora). S'expliquen els tipus de variables i l'ús que es fa d'elles. Finalment, se'ls hi fa treballar amb elles per a desenvolupar una activitat que et digui si ets major d'edat o no.
  6. - Creació de les llistes (2 hores). S'expliquen els tipus de llistes i es realitza un exercici tutoritzat.
  7. - Creació de diverses pantalles (1 hora). Es realitza una activitat tutoritzada per a treballar amb diverses pantalles i per a passar dades entre aquestes.
  8. - Emmagatzematge de les dades (3 hores). S'expliquen els diferents tipus d'emmagatzematge que es poden dur a terme (local o online) i es realitzen diverses activitats tutoritzades per a que entenguin els diversos procediments. Finalment, cada alumne ha de realitzar una activitat per a editar un fitxer escollint un tipus d'emmagatzematge.

Observacions

El temps de duració de la unitat didàctica és de 10 hores.

Referències


0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari