Animacions stop-motion

gener de 2017 Institut Antoni Ballester
0 Comentaris
Temporització
6-10 sessions
Metodologia(s)
Aprenentatge basat en el joc
Aprenentatge basat en el joc
0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

Dins un projecte de gamificació, els alumnes han d'elaborar unes animacions amb la tècnica de la stop-motion per ajudar els "stickbots", uns famosos actors d'animacions. Per fer-ho s'han de treure un carnet que els acrediti com a experts amb tècniques d'animació ( l'aconsegueixen si superen unes proves sobre com utilitzar l'aplicació "stickbot studio" i sobre els trucs bàsics per fer una bona animació). Un cop acreditats han de fer dues animacions, una en format cut-out ( amb retalls de paper) i l'altra amb fons croma i elements no animats. Aquesta última animació es portarà a concurs. Per poder triar el guanyador, es fan públiques les seves animacions i s'ofereix a la resta de l'alumnat del centre la possibilitat de ser jurat.

Objectius

  • Conèixer tot el procés i qui intervé al procés de creació d'una animació, stop-motion
  • Aprendre composició i a fer bones fotografies en sèrie, seguint unes normes específiques.
  • Propiciar la creativitat i el treball en equip
  • Aconsegir una fita a partir del joc.
  • Ampliar vocabulari específic.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. Comencem l'activitat amb una petita formació sobre que són les animacions stop motion, quins tipus n'hi ha i quin és el procés de creació d'una animació. ( presentació a classe) inclou, la visualització de vídeos i un tutorial sobre l'ús de l'aplicació stickbot studio
  2. Classe de pixilació per poder entendre l'ús de l'aplicació i els trucs de càmera que es poden fer servir.
  3. IDEA Crear uns elements o triar dels que trobem fets. Pensar en accions que puguin realitzar els elements que usaran.
  4. DECORAT Sobre una làmina DIN-A3 dibuixaran o crearan un collage per utilitzar de fons ( cut-out) i triaran una imatge pel croma
  5. STORYBOARD Després de fer assajos a classe de com quedarà l’animació, dibuixaran les escenes a la graella.
  6. GRAVACIÓ Amb l'app aniran fent els fotogrames que han plantejat al storyboard i assajat a classe amb l'aplicació stickbot studio. Com han de fer dues animacions; a la primera (cut-out) només faran un muntatge de 10 segons amb una sola acció. A la segona (croma) a més de fer servir l'opció croma faran un muntatge de 20 segons amb só. Alguns alumnes van comprar el stickbots i els van usar. Aquests ninots articulats tenen una ventosa a les extremitats i fa que doni molta estabilitat als moviments. Evidentment, va ser un plus fer-ne ús.
  7. EXPORTACIÓ I ENTREGA DE LES ANIMACIONS. Un cop els alumnes ja tenien les animacions les exportaven al seu dispositiu i les penjaven al drive per la correcció i per poder-les penjar a la web del centre.
  8. EXPOSICIÓ i CONCURS Com a fase final del procés creatiu els alumnes van ensenyar la seva obra i vàrem fer un certamen simulat on tothom podia votar. Trobo fonamental aquest pas, ja que l'alumne veu com la seva obra té valoracions i critiques i fa que se'n senti més orgullós.

Autor

Alexandra Estopà

Alexandra Estopà

Institut Antoni Ballester

Tecnologies Emprades

Android,iOS,Chrome

Paraules Clau

Animació
Stopmotion
stickbotstudio

Observacions

Per fer les animacions han de seguir un procés, que exigeix un rol dins el grup. Aquest rol, no sempre és el mateix. Van sortir millor les primeres animacions. A les segones, les que anaven a concurs, els hi va costar més seguir les normes. L'animació més votada, per exemple, no tenia croma de fons.

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari