Anima't a llegir!

gener de 2016 Escola Enric Grau i Fontserè
0 Comentaris
Temporització
Sense definir
Metodologia(s)

Sense especificar

0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Síntesi de la proposta

L’activitat “Anima’t a llegir!” sorgeix de la comissió de biblioteca de l’escola per tal d’animar a la lectura. Consisteix en utilitzar la realitat augmentada per animar a llegir. Els alumnes de l’escola decideixen quin llibre o llibres que han llegit volen explicar als companys/es i, a partir d’aquí es graven ells explicant de que va el llibre o bé utilitzen l’app “Tellegami” per crear un petit vídeo.

Objectius

  • Impulsar el gust per la lectura a partir de les recomanacions del companys/es.
  • Aprendre a enregistrar i editar un vídeo amb un dispositiu mòbil.
  • Conèixer l'ús didàctic que es pot donar als dispositius mòbils.

Pas a pas (seqüència d'activitats)

  1. Els alumnes trien un dels llibres que han llegit i que els ha agradat i volen recomanar als companys i companyes.
  2. Es posen en parelles i es graven mutuament explicant o recomanant el llibre.
  3. Editen el vídeo en parelles, les primeres vegades es fan amb l’ajuda del mestre/a, i es desa al dispositiu mòbil.
  4. A partir de la tapa del llibre i amb l’app “Aurasma” es crea la realitat augmentada.
  5. Un cop ja es té una bona representació de llibres amb realitat augmentada, els alumnes utilitzen els dispositius mòbil per tal de triar el llibre a llegir.

Autor

Montse Solé Ferré

Montse Solé Ferré

Escola Enric Grau i Fontserè

Apps

Tecnologies Emprades

Android

Paraules Clau

AR
gust per la lectura

Observacions

Els vídeos també es poden enregistrar utilitzant la pantalla de croma. Alguns dels que hem enregistrat ho hem fet utilitzant l'app FX studio. Un grup d'alumnes va crear els vídeos amb l'app Tellagami.

0 | Et sembla útil l'experiència?
0

Comentaris

Sigues el primer a comentar aquesta experiència


per escriure el teu comentari